A kereskedelmi, vagy köznapi nevükön saját márkák a XIX. század második felében jelentek meg először az üzletekben, de nagytömegű elterjedésük csak az 1970-es években vette kezdetét. Térhódításuk világszerte máig töretlen, s a SPAR árukínálatában is egyre nagyobb népszerűségnek örvendenek.
A SPAR elkötelezett a SPAR márkatermékek magas minőségi követelményeinek fenntartásában, melyeket az alábbiak figyelembevételével szavatol:
- különös gondossággal választja ki a márkatermékek gyártóit és termelőit
- biztosítja, hogy a gyártás maximálisan megfeleljen a higiénia és a minőség magas követelményrendszerének
- rendszeres ellenőrzéseket tart annak érdekében, hogy a gyártók valóban betartsák ezeket a követelményeket
- minőség és hőmérséklet szempontjából is megvizsgálja a logisztikai központokba érkező árukat
- megóvja az áruk minőségét azok üzletekbe történő kiszállítása során is
A vállalat nagy figyelmet fordít az üzleteiben elérhető saját márkás termékek minőségére, megjelenésére és arra is, hogy évről évre bővítse ezen áruk választékát. A gyártói márkáknál általában 20-30%-kal olcsóbb termékek kiváló minőséget képviselnek, kedvező ár-érték arányuk miatt pedig a fogyasztók körében gyorsan népszerűvé váltak. Minden saját márkás terméket olyan neves gyártó állít elő a SPAR számára, amely a saját termékeivel már bizonyított.
Kiváló minőség kedvező áron
A SPAR és INTERSPAR üzletekben a megszokott, máshol is elérhető márkák mellett a polcokon helyet kapnak a cég saját márkás termékei is, melyek diadalútja az 1997-es hazai bevezetésük óta mindmáig töretlen. A vásárlók visszajelzései alapján a SPAR márkatermékeket megbízható minőségük, széles választékuk és kedvező áruk miatt szívesen vásárolják. A termékcsoportok, illetve azok árucikkeinek folyamatos bővítése kiemelten fontos a SPAR számára. Ezt mi sem mutatja jobban, mint hogy 2005-től kezdődően egyre több új saját márka került bevezetésére (2006-ban például összesen öt!), s mára több mint kétezer saját márkás termék érhető el a SPAR üzletekben. Ezek kereskedelmi forgalomba való bevezetése minden esetben a vásárlói igényeknek megfelelően történik. A cég huszonöt féle termékcsaládja közül az egyik legnépszerűbb a SPAR márkanevű, valamint a gazdaságos S-Budget, melyek szerepe kedvező ár-érték arányuk miatt különösen felértékelődött a 2009-ben kezdődött gazdasági válság idején. Szintén kiemelkedő a Regnum, mely a vállalat saját húsüzeméből származó minőségi hústermékeket és húskészítményeket, felvágottakat takar. Kiváló minőséget képviselnek, ezért egyre keresettebbek a SPAR Natur*pur biotermékek is, melyek között zöldségek, gyümölcslevek, tejtermékek, szárazáruk is szerepelnek. A saját márkák legfiatalabb családjának, a SPAR Veggie by NENI-nek köszönhetően pedig 2016-tól már népszerű, keleti fűszerezésű húsmentes ételek (például falafel és humusz) is elérhetők a SPAR és INTERSPAR üzletekben.
TOP termékcsaládok
A SPAR-csoport termékcsaládjai közül az alap-, a prémium, illetve a speciális igényeket kielégítő élelmiszerek különösen nagy népszerűségnek örvendenek.
S-Budget
A cég még a gazdasági válság begyűrűzése előtt, 2008-ban, a lakosság növekedő terheit szem előtt tartva vezette be az S-Budget termékcsaládot. A márkanévvel jelölt árucikkeket a SPAR termékeknél már megszokott minőség és a pénztárcát különösen kímélő árak kombinációja jellemzi. Az egyes árucikkek csomagolása tudatosan egyszerű, mellőzi a képeket és a költséges megoldásokat. Az S-Budget termékcsalád gyors ütemben bővül, s a középpontban olyan élelmiszerek állnak, amelyek az alapvető diszkont szortimentet alkotják. Az S-Budget mindmáig az egyik legnépszerűbb SPAR-márkának számít.
Natur*pur
A SPAR a kezdetektől fogva nagy hangsúlyt fektet az egészséges táplálkozás iránti egyre fokozódó vásárlói igények minél magasabb szinten történő kielégítésére, ezért 2006-ban létrehozta a bioélelmiszerekből álló Natur*pur termékcsaládot. A csúcsminőséget képviselő, mindig friss, eredeti ízhatású termékek ellenőrzött ökológiai gazdálkodásból származnak. A rendkívül szigorú kontrollt bizonyítja, hogy a SPAR Natur*pur biotermékcsalád tagjait mind az osztrák (Austria Bio Garantie), mind pedig a magyar (Biokontroll Hungária Kht.) ellenőrző szervek bevizsgálták, és az általuk támasztott kritériumoknak maradéktalanul megfeleltek. A termékcsaládban többek között bioivólevek, biojoghurtok, különféle biosajtok, müzliszeletek és magféleségek találhatók meg.
SPAR Free From
A SPAR Magyarország 2009 novemberében a gluténérzékeny és laktózintoleranciával élő vásárlókra gondolva, az élelmiszer-kereskedelemi láncok között elsőként, sajátmárkás kategóriában vezette be a glutén-, illetve tejcukormentes élelmiszerekből álló termékcsaládját. A SPAR Free From életre hívására azért volt szükség, mert a glutén- és tejcukorérzékenység egyre több embert érintő probléma, mely magas anyagi terhet ró az érintettekre. A SPAR csakúgy, mint a többi saját márkájának létrehozásakor, a Free From esetén is a termékek könnyű beszerezhetőségét és a kedvező árakat tartotta szem előtt.
SPAR Premium
A cégcsoport 2011 novemberében kiemelkedő minőségű élelmiszerekkel szélesítette saját márkás termékválasztékát, és ma már a SPAR Premium termékcsalád több mint 50 kiváló minőségű élelmiszert tartalmaz. Ezek egy része magyar vállalkozások által készített, magas élvezeti értékű termék. A kiváló alapanyagokból kézműves technikával, illetve a legkorszerűbb, kíméletes technológiákkal előállított élelmiszerek között olyan ínyencségek is megtalálhatók, mint a paprikás makadámia diós krém vagy a brie sajt, de vannak köztük tradicionális termékek is, ilyen a paprikás vastagkolbász és a szatmári szilvalekvár. A márka határon túlról érkező termékei pedig olyan prémiumélelmiszerek, mint az eredetvédett balzsamecet, a bivalymozzarella.
Veggie by NENI
Felismervén, a napjainkban egyre növekvő igényt a tisztán növényi alapú ételek iránt, a SPAR Magyarország Kft. 2016 áprilisában hazánkban is bevezette az Ausztriában már nagy népszerűségnek örvendő Veggie by NENI termékeket. Az elsősorban keleti fűszerezésű, húsmentes ételek nemcsak a vegetáriánusoknak, hanem az ételkülönlegességek kedvelőinek és a diétázóknak is alternatívát jelentenek, hiszen nemcsak egészségesek, de rendkívül ízletesek is. A Veggie by NENI termékek között különféle távol- és közel-keleti ételek találhatók meg a baba ganushtól kezdve a labanén vagy éppen a muhammarán keresztül egészen a humuszig és a falafelig.