Idén 25. alkalommal népesült be fővárosunk gyöngyszeme, a Budai Vár a hazai és nemzetközi borpaletta legfinomabb nedűivel, hiszen ebben az évben is megrendezték a Budapest Borfesztivált 2016. szeptember 8. és 11. között. A rendezvény főtámogatója a szintén 25. születésnapját ünneplő SPAR Magyarország Kereskedelmi Kft volt idén is.
A 25. Budapest Borfesztiválon az ország legkiválóbb pincészetei sorakoztak fel és mutatták be kiváló boraikat a közönségnek. Rajtuk kívül neves külföldi pincészetek kiválóságaiból is kóstolhattak a látogatók. A rendezvény fő támogatója a SPAR, amely elkötelezett a magyar borok népszerűsítésében, számos érdekességgel készült az idei fesztiválra.
A SPAR a Hibryd Art Management-tel összefogva egy különleges pályázatot hirdetett meg „Cégér a jó bornak! Rajzolj bort!” címmel. Ennek célja, hogy a gasztronómia és a design egy különleges módon találkozzon egymással. A pályázatnak köszönhetően fiatal grafikusművészek és borászok ismerhetik meg egymás munkáját és segítségével a magyar borászatok termékeinek vizuális megjelenése és eladhatósága is javulhat. A pályamunkák alapján kiválasztott kilenc fiatal grafikus három SPAR Válogatás bornak tervezhetett arculatot.
A SPAR Válogatás borok idén is megkóstolhatók voltak a Borfesztiválon a főtámogató standján, ahol naponta több alkalommal tartottak szakmai bemutatót és kóstolást ezekből a nedűkből neves hazai borászok kalauzolásával.
A fesztivál hagyományos Jótékonysági Borárverésén szintén képviseltette magát a cég és ajánlott fel különleges italokat. Az ebből befolyt összeget a Magyar Máltai Szeretetszolgálat kapja meg minden évben.